5 pomysłów na smaczne drugie śniadanie do szkoły i pracy

lunch box

Na pewno zrozumieją mnie ci, którzy w czasie pobytu w szkole lub pracy nie wykupują obiadów. Zazwyczaj zabieramy ze sobą kanapki, ale czasami ma się ich serdecznie dosyć i po prostu chce się czegoś innego. Oto kilka pomysłów na niekanapkowe drugie śniadanie.


Co najlepsze, drugie śniadanie można zrobić już dzień wcześniej. Rano mniej przygotowań oznacza możliwość późniejszego wstania. Nie wiem jak u Was, ale u mnie każda minuta przed pracą spędzona w łóżku jest na wagę złota. Dla ciała to pewnie niewielka różnica, ale sama świadomość, że można dłużej poleżeć... :)

Tworząc zestawy śniadaniowe miałam na względzie 3 zasady: by było smacznie, zdrowo i sycąco. Oprócz "dania głównego" zazwyczaj wrzucam do torebki owoce, które pozwolą przetrącić mały głód, bądź po prostu pełnią funkcję deseru.



lunch box1. Sałatka z burakami
Powstała chyba jako wynik moich ciążowych zachcianek. Na sezon jesienno-zimowy jest wręcz idealna! Ugotowanego i pokrojonego w kostkę buraka mieszamy z serem feta, różnymi rodzajami sałaty i pestkami dyni. Dodajemy szczyptę soli i oliwy z oliwek. Jemy z pieczywem. Kromki chleba można przełożyć wędliną.






lunch box 2. Sałatka z gotowanym kurczakiem
To jedna z moich ulubionych opcji wykorzystania kurczaka po gotowaniu zupy czy rosołu. Kawałki mięsa mieszam z kukurydzą z puszki i pokrojonymi w kostkę korniszonami. Dodaję trochę majonezu, soli i pieprzu. A do tego bułka lub chleb. Sałatka powstaje ekspresowym tempem i ze składników, które zazwyczaj mam pod ręką.






lunch box
3. Sałatka z kabanosami
Ta wersja też jest pyszna! Pokrojone w kawałki kabanosy mieszamy z pomidorkami koktajlowymi, ugotowanymi brokułami, serkiem feta i uprażonymi ziarnkami słonecznika. Kropimy oliwą z oliwek oraz dodajemy szczyptę soli, pieprzu i ziół prowansalskich. Jemy z pieczywem, na przykład grzankami.







lunch box
4.Mix box
Do pudełka można włożyć przeróżne składniki, które mamy w lodówce: warzywa, ser, wędlinę. Ważne, by przygotować wszytko tak, aby był potrzebny sam widelec. Można też wcześniej upiec grzanki - jeżeli zapakujemy przestygnięte to zachowają swoją chrupkość.

W planach mam zakup specjalnego pudełka, tzw. lunchbox. Przegródki znajdujące się w nim na pewno będą przydatne do przygotowywania posiłków, których składników nie będę chciała ze sobą mieszać. I tak w jednym opakowaniu mogą znajdować się: kiełbaski, rzodkiewka i pokrojone w kawałki pomarańcze. Fajne, prawda?






lunch box5. Mix sałat
Tu różne sałaty zmieszane są z pomidorkami koktajlowymi, fetą, oliwą z oliwek, solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi. Nic więcej, taki prosty skład a takie pyszne! Również i tą sałatkę polecam jeść z grzankami albo wieloziarnistym pieczywem.
Zdjęcie pochodzi z mojego Instagrama: @dom.na.cieplo
Pewnie część z Was jeszcze nie wie, że na Insta Stories często dzielę się moimi pomysłami na przygotowanie posiłków. Jeżeli jesteście zainteresowani kulinarnymi perypetiami i macie ochotę na trochę mojej prywaty to zapraszam do obserwowania ;) Instagram to najbardziej lubiane przeze mnie medium społecznościowe. Właśnie tam zamieszczam najwięcej informacji.




Pewnie zauważyliście, że moje propozycje drugiego śniadania są skomponowane z powtarzających się składników, tych w które często wyposażone są domowe lodówki. Ale nie oszukujmy się, kto ma głowę do codziennego cudowania? A rozpoczętą paczkę sałaty też trzeba szybko zużyć... "Prosto" nie wyklucza "zdrowo", "smacznie" i "różnorodnie". I wydaje mi się, że chyba lepiej przygotować sałatkę w kilkanaście minut niż siedzieć nad nią pół dnia i nie mieć ochoty powtórzyć tego kolejnym razem. Zachęcam do wypróbowania takich posiłków :)

A jak wyglądają Wasze drugie śniadania w szkole i pracy?


6 komentarzy:

  1. Rewelacyjny post :) Dużo pomysłów na śniadanie, super sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe, przypomina japońskie bento!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trafne spostrzeżenie, właśnie te dania są inspirowane japońskim bento ;)

      Usuń
  3. super pomysły, wyglądają na lekkie i smaczne, super :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś próbowałam zabieram do pracy sałatki nawet z bardziej sycącymi wkładkami, ale jakoś zawsze szybko robiłam się głodna. Ja uwielbiam kanapki wszelkiego rodzaju albo różnego rodzaju makarony, które mogę odgrzać w mikrofalówce. Choć ta sałatka z burakami, ostatnio polubiłam się z tym warzywem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jestem głodna po sałatkach jeśli nie ma do nich pieczywa :) Czytałam nawet kiedyś, że to taka forma uzależnienia, ale nie napiszę ďokładniej, bo już dobrze tej treści nie pamiętam... Chyba o gluten chodziło :)

      Usuń

Copyright © 2014 Dom Na Ciepło , Blogger