Dobre filmy na okres świąteczno-noworoczny

Okres między Bożym Narodzeniem i Nowym Rokiem to dla wielu z nas czas odpoczynku. Bierzemy urlopy po to, by przedłużyć świąteczną atmosferę, zrelaksować się. Często siadamy z rodziną przed telewizorem wtulając się w wygodną kanapę i bezrefleksyjnie skaczemy po kanałach. A może by tak jeden wartościowy film zamiast kilku przypadkowo dobranych?



Gdy byłam dzieckiem zawsze w gazecie ze świątecznym programem telewizyjnym zaznaczałam literkę "S" przy godzinach filmów, które chciałam obejrzeć. Dzięki temu oszczędzałam czas na włączaniu telewizora, przerzucaniu kanałów i wyszukiwaniu tego najbardziej odpowiedniego. Jeśli "Kevin sam w domu" miał być w sobotę o godzinie 20.10, to włączaliśmy telewizor o tej godzinie, a wcześniej robiliśmy coś innego. Wiedziałam, co chcę obejrzeć i nie traciłam czasu na oglądanie tego, co nie koniecznie mnie interesowało. A wiadomo, że jak usiądzie się chociaż na chwilę przed telewizorem, to później niełatwo od niego odejść.


Chyba zostało mi coś z mojego dzieciństwa, bo rzadko zdarza mi się nieplanowane przesiadywanie przed telewizorem. No dobra, to pewnie dlatego, że tego telewizora nie mam...

Poradziłam sobie w ten sposób, że założyłam konto na Filmweb. Tam stworzyłam własną bazę filmów, które obejrzałam i które chcę zobaczyć. Te drugie wybieram na podstawie opisów nowości, bądź z polecenia znajomych (również na tym portalu). Z Filmwebu korzystam już kilka lat i bardzo się cieszę, że strona ciągle się rozwija. Dzięki niej oszczędzam czas poprzez automatyczne wyszukiwanie propozycji w moim guście, program telewizyjny oraz repertuar kinowy. Właśnie ostatnio zajrzałam tam i wybrałam 10 filmów, które doskonale pasują do okresu okołobożonarodzeniowego. Są to jedne z najwyżej ocenianych przeze mnie filmów. Mam nadzieję, że coś przypadnie Wam do gustu. Doboru dokonałam nie na podstawie nawiązania do Gwiazdki, śniegu i prezentów, ale na zasadzie luźnych skojarzeń z Bożym Narodzeniem. Zobaczcie sami:


1. Magia, czyli "Iluzjonista"


2. Nadzwyczajna siła, czyli "Medicus"

3. Życie, czyli "Bogowie"

4. Poświęcenie, czyli "Gran Torino"

5. Spełniające się marzenia, czyli "Marzyciel"

6. Wyjątkowy upominek, czyli "Pod słońcem Toskanii"

7. Piękno świata, czyli "Samsara"

8. Dobro, które wraca, czyli "Podaj dalej"

9. Rodzinne wartości, czyli "Krudowie"

10. Czar dzieciństwa, czyli "Charlie i fabryka czekolady"

Jeżeli nie widzieliście któregoś z tych filmów to gorąco polecam. Miłego oglądania!
Ps. Dołączylibyście coś do tej listy?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Dom Na Ciepło , Blogger